هذى يدى بالخير أمدها لكم فهيا بنا يا شباب المستقبل نرفع من شأن أمتنا العصماء أمة الإسلام ونكتب معا مالا تستطيع صحافة الدنيا نشرة والله هو الموفق

روق بالك





السبت، 28 مارس 2009

تحديث
انا فخورة جدا إن فى ناس كتير أوى عايزة تشارك معانا فى مشروعنا الجديد(جمهوريه شباب مصر) والحمد لله ده من فضل ربنا علينا
إن فى شباب واعية ومدركة قيمة العمل الجماعى
اللى عايز يشارك معانا يضيف الميل ده عنده عالياهو او الجيميل
ehnamasr@yahoo.com
ehnamasr@gmail.com
وفعلا ان شاء الله هنكون احنا مصر
يلا بسرعة سجلوا علشان العدد قرب يكتمل
والله هو الموفق

السلام عليكم
ازيكم
عاملين ايه والحياة عاملة فيكوا ايه
بصوا بقى انا عايزة اقولكوا على حاجة مهمه اوى وعايزاكوا تساعدونى للى يقدر يساعدنى
المهم
انا بصراحه مش لاقيه صحافة جاده وكل حاجه فى البلد دى متفبركه انا عن نفسى بقول كده لأنى شفت حاجات كتير باعتبارى صحافيه على بدايه السلم وشكلى كده عمرى ما هوصل اصل بلدنا الروتين فيها بيعل ويشل اللى ناوى يطلع سلالمه ويهدها فوق راسه لو آوح
انا بقى فكرت فكرة ممكن تعجبكوا ويارب تعجبكوا
انا قررت اننا نعمل مدونه لنفسنا ونسميها جمهوريه شباب مصر ودى نكتب فيها كل اللى احنا عايزينه من اخبار ومقالات هى طبعا هتكون زى مدوناتنا بس الفرق ان دى هتكون مشتركه بين ناس كتيريدخلوا يكتبوا اللى هما عايزينه طبعا ده تحت اشراف ورعايه حريصه جدا
واكيد وباعتبار ان كل واحد مننا من بلد هيقول اخبار بلده والمساوئ اللى فيها ونتكلم بصراحه ونعمل بريد للقراء ودين وثقافه واخبار عالميه ومحليه وابراج وكاريكاتير وكل حاجه وهيكون معانا طبيب نفسى للى عايز وكمان هنعمل افكار جديده هنطرحها مع بعضينا بس نستقرونتفق على حاجه
ياريت كل واحد ينشر على مدونته الخبر ده ولو فى حد عايز يشارك ممكن يعلق على الموضوع ويكتب عايز اشارك فى الجريده الجديدة
وبكده كل واحد يعبر عن نفسه ويطلع اللى جواة
شكرا ليكم وطظ فى الروتين الحكومى


هناك 22 تعليقًا:

فشكووول يقول...

حور يا نور
ازيك
انا يا ستى مستعد اصلح الامخاخ اللى انا بوظتها وكله على حسابى ولا يهمك

انا ما عنديش مانع اشارك وممكن تاخدى الموضوعات اللى انا باكتبها وتنشريها عندك عشان خاطر عيونك عشان انت من قويسنا وقويسنا جنب شبين الكوم بلدى
تحياتى

فشكووول يقول...

كمان تعليق بقى عشان خاطرك

بس خلاص

مسدس صغير يقول...

يا سلام على الافكار النيرة
فكرة رائعة
بس عايزة تكاتف الايدى والناس كلها تفكر فيها بجدية عشان حاجة زى كده تطلع للنور
ولازم تكون حاجة منظمة تليق بينا كشباب مصر.
وانا مستعد اشارك فى الفكرة دى ان شاء الله.
ولو عايزين محامى انا مستعد هههههههههههه

*** حور- نور*** يقول...

فشكول
اهلا بيك وبكل اهالى شبين على فكرة انا شغلى فى شبين وكمان انا يسعدنى انى اقتبس من موضوعات حضرتك وياريت تكون فعلا معانا وتعرف كل الناس اللى متعرفش علشان العدد يكتمل ونتفق هيكون شكلها عامل ازاى
والله هو الموفق والمعين

*** حور- نور*** يقول...

مسدس صغير
نيرة مين يا عم ده من بعض ما عندكم
ولا اوعى يكون قصدك نية اختى
وبجد انا يشرفنى انك تشارك معانا وبرضه عرف اللى ميعرفش
وعلشان خاطر حضرتك احنا كمان عايزين محامى وعايزين ناس فى كل المجالات ومن كل القرى والمحافظات

حاجــ عيال ــات يقول...

الفكرة هايلة بجد يانور
وانا معاك ان شاء الله بس ابتدي ازاي

*** حور- نور*** يقول...

حاجات عيال
ربنا يخليكى يا جهاد انا فعلا محتاجه التشجيع ده وان شاء الله نعمل حاجه كويسه
اكيد الكل هيعرف ببدايه المشروع

رحلتنا في الحياة يقول...

السلام عليكم ياجميل
ربنا يوفقكم يارب لان بجد مفيش دلوقتى صحافة جادة
اكيد ان شاء الله هتابع باستمرار الجريدة بس معرفش ان كان اللى بكتبه ينفع ولا لا على العموم المدونة كلها تحت امرك لو عجبك حاجة فيها نزليها طبعا
ومرسيى كتييييييييييير للمرورك على المدونة

Unknown يقول...

اولاً اشكرك على تشريفك وتنويرك لمدونتى
ثانية من ناحية الفكرة جميلة جداً
واضم رأى لمعلمى الاستاذ فشكووول
والمدونة تحت امرك
تحياتى

*** حور- نور*** يقول...

ايوشة
ميرسى كتير ليكى يا قمر نورتينى والله وشكرا لترحيبك بالجريدة الجديده
هنتعرف عالفكرة قريب جدا واكيد هنقولك على اخر الاخبار
شكرا ليكى

*** حور- نور*** يقول...

اصحى يا مصر
انت عارف انى اخترت مدونتك من بين مدونات كتير علشان اسمها بس عموما اكيد هنحتاج لكتاباتك الجميلة
شكرا ليك
تابع اخر الاخبار معانا

المجاهد الصغير يقول...

السلام عليكم
اسعدنى ان تكون اول زياره لى
فكره جيده ولكن لو تحققت بجديه وتنشر اشياء هادفه
دمتى بكل خير

Unknown يقول...

انا معاكم

فكرة رائعة وانا متحمس لها جدا

الله ينور

ويبقى التواصل

*** حور- نور*** يقول...

المجاهد الصغير
بصراحة انا اللى سعيدة بتشريفك مدونتى المتواضعة وان شاء الله تتكرر الزيارة دايما
وكمان يسعدنى ان الفكرة عجبتك وياريت تشاركى معانا وتقولى لكل اللى تعرفية عنها
والله هو الموفق

*** حور- نور*** يقول...

معتزشاهين -باحث تربوى
ايه الحماسة دى كلها يارب الفكرة تكون عجبتك وان شاء الله اكيد هتكون معانا
ياريت تقول لكل اللى تعرفة عن الفكرة
والله هو الموفق

صدفة جميلة يقول...

حور يارتنى اكون بنصف تفاؤلك انتى باين عليكى روح نور امل حورية للاسف ملهاش مكان بنا انتى اميرة ممكن نتعرف اكتر عن قرب ممكن انا هاكون سعيد جدا
قصتى انا

*** حور- نور*** يقول...

صدفة جميلة
اهلا بيك فى مدونتى المتواضعة وشكرا على الوصف الجميل ده بس ده كتير عليا اوى
المهم انت مقولتش انت معانا فى الجريدة الجديدة ولا لا

غير معرف يقول...

انا معااااااااااااااااكى ياقمر على فكرة انا اسف انى مشجعتكيش فى الاول بس دلوقتى انا بشيد بقدراتك الرائعه
يا أجمل صحافية فى الدنيا دى
وربنا يوفقك
أرجو عدم الرد على صدفة جميلة لو سمحتى
وطبعا مش هقول اسمى لانك عارفانى
ميرسى ليكى وربنا معاكى

*** حور- نور*** يقول...

غير معرف
للاسف انا مش عارفاك ياريت تقولى انت مين او انتى مين
وبعدين بالنسبة لصدفة جميلة دة مدون صديق وبس
وشكرا على الاشادة الرائعةبقدراتى

*البت المشمشية *حلوة بس شقية * يقول...

سحور
انا معاك يا معلم فى اى حاجة

Maryama Qandil يقول...

ابتديتوا ولا لسه
طب انا عايزة اكون معاااكوا
:d

*** حور- نور*** يقول...

بصى يا روما يا قمر احنا عملنا التجهيزات كلها وباقى خطوات بسيطه خالص عموما تابعى معانا حاليا مجلة رؤية مصرية
شكرا لمرورك الجميل ويارب تكونى مبسوطه معانا